Mobil: +420 604 803 144
Email: info@m4f.cz

Předtréninkové suplementy

 
 V dnešní době se předtréninkové suplementy stávají čím dál tím populárnější. Pokaždé, když někoho slyším mluvit o pre-workout suplementech, si vybavím mladé hubené kluky postávající u baru, jak v rukou drží nějaký takovýto doplněk. Jak jsem se ale sám mnohokrát přesvědčil, naprostá většina z nich ví jen to, že potom „budou napumpovaní“ a že se budou lépe potit. Přitom předtréninkové suplementy s sebou přináší daleko více benefitů.

Pojďme si v tomto článku udělat jasno v předtréninkových suplementech jako takových i v konkrétních látkách, které se do nakopávačů používají.

 

Předtréninkové stimulanty jsou skvělým pomocníkem pro dosažení lepšího silového výkonu, tvrdší trénink, maximalizaci růstu svalové hmoty, lepší prokrvení i pro větší svalovou vytrvalost. Za všechny tyto benefity vděčíme konkrétním účinným látkám, které se v nakopávačích nachází. Pojďme si představit ty nejdůležitější a nejpopulárnější.

 

Beta Alanin

Když se řekne beta alanin, každému se vybaví mravenčení končetin a mnohdy až nepříjemné pálení uší. Využití této aminokyseliny je ale daleko širší. Funguje jako prekurzor Carnosynu, který prodlužuje vytrvalost během silových tréninků, zvedá výkonnost a v neposlední řadě také zmírňuje efekt kyseliny mléčné. Za optimální dávku před tréninkem bývá považováno 2 – 5g.

 

Kofein

Myslím, že tento stimulant není nutné sáhodlouze představovat. Jeho primárním účinkem je stimulace srdce a celého centrálního nervového systému, stimulace produkce adrenalinu a suplementace kofeinu vede také k šetření svalového glykogenu při krátkodobém tréninku. Málokdo už ale ví, že kofein působí na endotelialní buňky, čímž zlepšuje produkci NO a tím pádem zajistí i lepší prokrvení při tréninku. Za optimální dávku se považuje 200 - 300mg.

 

Citrulin

Citrulin je velmi opomíjený suplement, který má přitom naprosto jedinečné účinky. Podobně jako arginin je zodpovědný za přenášení oxidu dusíku do svalu a podílí se také na přímém vylučování růstového hormonu. Do svalu se díky němu dostane více živin a vy díky tomu dokážete lépe regenerovat. Optimální dávka citrulinu před výkonem by neměla překročit 3 gramy.

 

Kreatin

Ne nadarmo se o kreatinu říká, že je nejúčinnějším suplementem ve sportovní výživě. Pozitivně ovlivňuje nárůst svalové hmoty, zvyšuje sílu, oddaluje únavu a také dokáže snížit hladinu kyseliny mléčné. Pro dosažení požadovaného účinku se doporučuje užívat minimálně 3 gramy kreatinu před výkonem.

 

Taurin

Poslední populární látkou, kterou si zde uvedeme, je taurin. Tato látka je v nakopávačích hojně využívána pro schopnost regulace tekutin ve svalu. Jeho jedinečnost tkví ve schopnosti zvýšit sílu a zároveň nesnížit hladinu cukru v krvi. Pro správný efekt před tréninkem doporučujeme užívat minimálně 1 gram taurinu.

 

 

Jak si vybrat ten pravý nakopávač?

Protože dobře víme, že na trhu se vyskytuje nepřeberné množství různých nakopávačů, pojďme se podívat, podle čeho se dá poznat ten kvalitní. Před koupí každého suplementu zkontrolujte přesné složení a prověřte si i jednotlivé účinné látky. Při výběru vám mohou pomoci i nejrůznější internetové žebříčky od autorů, kteří nejsou sponzorovaní žádnou konkrétní značkou/výrobcem suplementů. Pokud si najdete ten pravý doplněk, můžete se poohlédnout i po nejrůznějších recenzích, kterých jsou na internetu k sehnání spousty.

 

Naše doporučení  

Jako již tradičně Vám i dnes doporučíme nějaký kvalitní nakopávač z naší nabídky. Musíme přiznat, že vybrat ten nejideálnější nakopávač není tak jednoduchou záležitostí, protože každému může vyhovovat něco trochu jiného. Ze všech doplňků, které jsme vyzkoušeli , jsme pro vás vybrali dva- Agrezz a Igniter, které Vaše tréninky dostanou na zcela novou úroveň a můžeme vám garantovat, že s nimi budete maximálně spokojeni. 

Přihlášení proběhlo v pořádku.
Jste příhlášen jako. Host.
Neplatné uživatelské jméno, nebo heslo.
Váš kód je v pořádku, sleva je aplikována.
Váš kód nebyl správně zadán, sleva nebude započítána.