Mobil: +420 604 803 144
Email: info@m4f.cz

CrossFit

 
CrossFit je stále populárnější funkční trénink, který by se dal zjednodušeně označit jako kombinace gymnastiky a silového tréninku o velmi vysoké intenzitě.  Pojďme si ho v tomto článku v krátkosti představit a podívejme se i na suplementy, které jsou pro crossfiťáky a crossfiťačky vhodné.

Největší zastoupení by v tréninku každého crossfitera měly mít cviky s vlastní vahou (angličáky, kliky, sedlehy, …), ale samozřejmě se ve velké míře využívají i činky, kettlebelly, medicinbaly i švihadla. Samotný trénink může trvat řádově pár minut, ale klidně i celou hodinu. Pevně dané je jen to, že intenzita tréninku je opravdu pekelně vysoká.


http://www.m4f.cz/data/userfiles/image/crossfit-750x500.jpg
Na rozdíl od kulturistiky je crossfit velice nestereotypní záležitostí. Cviky se neustále obměňují a ztěžují. Tento trénink tak dokonale zvýší fyzickou zdatnost každého jedince, což se následně promítne ve všech aspektech běžného života- nebudete se zadýchávat při rychlejší chůzi, nebude vás bolet hlava ani spodní záda po chvíli sezení na kancelářské židli a budete se celkově cítit lépe.

A teď už pomalu přejdeme k suplementaci. Leckdo by si mohl myslet, že suplementace u crossfitu bude stejná jako u jiných sportů prováděných v posilovně. To je ale veliký omyl. Například doplňky jako kofein jsou velice účinné pro silové sporty, ale pro crossfit se nehodí vůbec. Důvod je jednoduchý- kofein zrychlí tepovou frekvenci a tím pádem vzroste v našem těle spotřeba kyslíku (zjednodušeně řečeno se snadněji zadýcháme). Při tak vytrvalostním a intenzivním sportu jako je crossfit je kofein zcela zbytečný.
 
 

http://www.m4f.cz/data/userfiles/image/crossfit-m4f.jpeg

Za naprostý základ suplementace každého crossfitera naopak považuji BCAA, které zabraňují katabolismu svalové hmoty a pro tělo navíc slouží i jako zásobní zdroj energie. Při tomto druhu sportu určitě oceníte také kreatin, který tělo využívá jako primární zdroj energie při krátkodobých trénincích. Nejenže zlepší vaši vytrvalost, ale rozhodně zlepší i vaši dynamickou sílu. Bohatě postačí 3g kreatinu ideálně v kombinaci s glukózou. Právě glukóza bude posledním suplementem, který uzavírá trojici nejlepších suplementů pro crossfit. Při použití před tréninkem poslouží jako skvělý zdroj energie, po tréninku dokáže doplnit glykogenové rezervy v těle a vrátit hladinu krevního cukru do normálu.  

Crossfit je skvělou volbou pro všechny cvičence, kteří mají zdravý na prvním místě. Vyzkoušejte ho spolu s výše uvedenými suplementy a uvidíte, že se výsledky jistě brzy dostaví.
    
Přihlášení proběhlo v pořádku.
Jste příhlášen jako. Host.
Neplatné uživatelské jméno, nebo heslo.
Váš kód je v pořádku, sleva je aplikována.
Váš kód nebyl správně zadán, sleva nebude započítána.